Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.03.2011 14:25 - За мен, за радиоактивните отпадъци и за други неща
Автор: realistka Категория: Политика   
Прочетен: 1927 Коментари: 0 Гласове:
1



Толкова отдавна не съм писала тук. Имах проблеми. Някакви. Но сега смятам, че си заслужава да продължа- Особено след случилото се във Фукушима. Не знам дали съм ви писала, че аз съм работила в Японския научен център за ядрени изследвания в Токаи мура . Почти цяла година. Сама.  Имам чудесни спомени и впечатления. Ще ви пиша.за това по-късно
Освен това си мисля, че у нас хората имат потребност от информация по проблемите за ядрената енергетика. Не искам да кажа, че аз съм най-големият специалист, но все пак през целия си професионален живот съм се занимавала с радиоактивни изотопи. Мога да споделя знанията си. Опита си.  
Аз бях поканена да участвам в едно съзещание в М-вото на икономиката, което се състоя на 10-ти декември 2010 година, на което да се обсъди "Проект за Стратегия за управление на отработеното ядрено гориво  и на    радиоактивните отпадъци до 2030 година" . Аз прочетох този проект, прочетох и един американски източник Дадох си сметка, че
проблемът със съхраняването на отработеното ядрено гориво и радиоактивните отпадъци е един от най-сериозните, пред които се изправя обществото ни в последно време. Да не кажа най-сериозният.

Говоря го съвсем сериозно.
Няма кой да ни го реши този проблем.
Мисля, че напоследък престанах да чувам тази измислена голяма мечта на българина - България енергиен център на Балканите.
Като че ли за повечето българи стана ясно, че няма как да бъдем енергиен център, след като АЕЦ Белене ще е наполовина руска, след като горивото е тяхно. Най много да станем енергиен диспетчер на Балканите, но и то не е така , след като на всичко отгоре нямаме дългосрочни договори за продажба на елктричество със съседните ни страни.
И докато мечтите са мечти - то стратегията ни за съхраняване на отработеното гориво и на радиоактивните отпадъци е една реална задача с доста сурови очертания. .
В текстът на съобщението горе е изпуснато да се каже, че стратегията, която ще
...

Прочитане на целия коментар
се обсъжда е за следващите двадесет години. Става дума какво ще се прави до 2030 година.
Аз питам: А после?! А след 2030 година какво ще правим?
Това е задача толкова сериозна, че аз като чух за това си зададох следните въпроси:

Първи въпрос:
Колко ли хора ще се съберат на това обсъждане? Защото това не е фолклорен фестивал, за да друсаме "Дунавското".

Втори въпрос:
Колко от тези хора ще се съберат на това обсъждане са пипвали радиоактивен изотоп?
Защото Бог или Природата е направила човека така, че той (Човекът) няма сетива за йонизиращите лъчения. Т. е. те могат да те убият, а ти няма да го усетиш.

И трети въпрос:
А колко от тези хора са били в чакалните на онкологията?!
Не ви плаша, но ви казвам: Там е ужасно. Усещането на обреченост там е ужасно!
Давате ли си сметка, че всяко невежо боравене с тези изотопи има този край.

Та като си зададох тези въпроси, седнах и прочетох Стратегията на Министерството и една американска стратегия. Общо 120-130 страници текст.
И написах Становище. Подписах го. Ще го постна тук. Поствам го с надежда, че повече хора ще го прочетат и ще се замислят. Ще се замислят сериозно.

  



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: realistka
Категория: Политика
Прочетен: 216999
Постинги: 41
Коментари: 190
Гласове: 891
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол