Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2009 10:54 - Реквием за Близнаците – Продължението.
Автор: realistka Категория: Политика   
Прочетен: 1513 Коментари: 4 Гласове:
1

Последна промяна: 19.10.2009 13:02


 

Скъпи мои читатели, Нищо, че вие не сте много на брой! Но нали количеството и качеството са две различни измерения на две различни неща. Мисля, че вие се измервате с  „качеството”.   Познахте . Това е комплимент...Казвам ви го, защото е хубаво човек да започне денят и седмицата с комплимент. Приятно е. Нищо, че понякога може да си мислите, че не го заслужавате. И с мен се случва, при това доста често.  Казвам ви го, за да ви  успокоя, ако  изреченият  директно комплимент, ви кара да се чувствате неуютно и ви прави подозрителни... Не задълбавайте! По-добре кажете „благодаря” и се усмихнете... Защо ви казвам това?! Защото преди минути гледах по „Нова” предаването за култура на Люба Кулезич. Аз харесвам това предаване и се опитвам да не го пропускам. Този път темата на предаването беше Ориана Фалачи и нейната последна книга „Апокалипсис – интервю със себе си”. А аз точно в момента чета тази книга. Чета я...не не я чета, аз я поглъщам  с някакъв духовен глад...с някаква духовна жажда. Предполагам, че така пие вода един изтощен от жегата и пътя пътник през пустинята, когато открие бистро изворче... Защото много харесвам Ореана Фалачи. Нейната добрина, нейната ярост, нейната гордост, нейната безпощадност, нейната женска слабост и нейната женска сила.   Спомних си, че преди много години (трябва да е било началото на 2002 година) във вестник „Култура” прочетох превода на нейната статия „Гневът и гордостта” от „Куриере де ла Сера”. По това време аз вече пишех във форума на Mediapool. Всъщност там, в Раздела "Дъра-Бъра" бях създала тема-  Клуб-кафене „Кибер” и се подвизавах, а и все още се подвизавам, като кафеджийката – собственичка на това кафене.     Когато прочетох статията на Фалачи, тя толкова ме развълнува, че за да споделя  със съфорумците, реших да постна тази статия в една специална тема, която нарекох „Реквием за близнаците”.Набрах текста на ръка (тогава още нямах скенер) и поствах на части тази дълга статия. Получи се голяма тема и интересен разговор. Това се затри някъде, когато форумът беше хакнат за пореден път, и когато за пореден път аз си бях обещала да си запазвам такива ценни разговори и за пореден път не бях изпълнила добрите си намерения...   Сега започвам продължението. За да си говорим за  искреността, за гордостта, за Фалачи, за Извънземното, както тя нарича рака, който дебне всеки един от нас, но, Слава Богу напада само някои , за потребността от вяра в думите на хората, за „другите”, които и да са те.   



Гласувай:
1



1. анонимен - Да отида ли да търся статията,
19.10.2009 11:19
или ще я предложиш тук отново?
За да коментираме, трябва да си я припомня.
Само името Фалачи вече е магнит!
Поздрав!
цитирай
2. realistka - tit, не търсете статията!
19.10.2009 11:51
Имам я в архива си!
Ще ви я постна - като следващ постинг!
Поздрави!
цитирай
3. анонимен - Благодаря!
19.10.2009 14:46
На тези събития днес гледам с други очи!Мина време.Имаше го и Мадрид.
Сега, когато чета статията отново /за пръв път я чета цялата/ изпитвам смесени чувства на възхита и срам.Спомням си, че към 19 часа вечерта на единайсти допуснаха само ЕДИН коментар в националния радиоефир, различен от "правилната линия" на съчувствие и ужас - беше на жена, която каза "Заслужават си го, защото ние живеем зле, понеже те живеят добре!".Помня думите и до днес.Помня и това, дето всички , в това число и аз, събрани около радиото се съгласихме гласно с нея!
Колко сме били жалки!
Трябваше ми време, признавам, да осъзная, че там умират обикновени хора, да надхвърля дребното си битие и да и да си дам сметка, че света вече не е същия.И че смъртта и разрушението не могат да направят ничии живот по-добър.
Най-вече - моя!
Робуваме на много заблуди!:)
Онова, което сега, след всички последвали събития ме грабна в първата част е фразата "хора на които им стиска"!
Куражът, смелостта са присъщи на гордите хора! Без ако и обаче!
За жалост, констатациите и за родната и Италия важат с пълна сила /страшна сила/ и за нас!
Много дълго стана и съвсем повърхностно!:))
цитирай
4. realistka - До tit
19.10.2009 15:56
Защо?! Много е хубаво това, което сте написала...нито е дълго, нито е повърхностно!
Много е хубаво...
Най-вече личи, че е искрено!

Знаете ли, аз имам неща писани от Куелу, от Зонтаг, от Еко, мисля и от Фукуяма имах...все във връзка с 11 септември...
Много хубави, много интересни неща.
Ще ги изровя и ще ви ги постна...
Но това ще направя довечера, защото сега трябва да изляза ...
Доскоро!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: realistka
Категория: Политика
Прочетен: 216459
Постинги: 41
Коментари: 190
Гласове: 891
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол