Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2009 21:59 - За прослава на българския фалос!
Автор: realistka Категория: Политика   
Прочетен: 2521 Коментари: 9 Гласове:
2



Бях удивена от реакцията на пловдивския кмет - Славчо Атанасов по повод намерението на чехския художник Давид Черни да посети Пловдив.

Да напомня, че Давид Черни беше представил България в една инсталация пред сградата на Европейския парламент като тоалетна - клекало.
В последващите емоционални дискусии на страниците на печатни медии, както и в електронните такива тя (тоалетната) беше наречена "турска тоалетна".

Обществената реакция достигна толкова висок градус, че България в лицето на външният ни министър реагира на "обидата" с писмо (дано не греша!) и тогава художникът загърна "кенефа" с един черен плат.
Тогава тази история, според мен, стана наистина жалка и унизителна...именно за нас!

Като четях за случващото се из вестниците и форумите ставаше ми и тъжно и смешно...Мислех си, че нашите патриоти межеха да бъдат успокоени, ако им се кажеше, че този тип тоалетни са най-разпространени в Япония, и ако журналистите се бяха сетили да нарекат тоалетната "японска", тогава нашите разгневени родолюбиви съграждани нямаше да се чувстват така засегнати...

Като продължение на тази неадекватна реакция от наша страна кметът на Пловдив (той бил член на ВМРО) е казал, че няма да позволи Д. Черни да стъпи в галерия, която е общинска собственост...
Абсолютен цирк...абсолютен.
Сега прочетох в блога на пловдивския журналист г-н Евгени Тодоров, че Давид Черни, узнавайки за намерението на пловдивския кмет му е изпратил следното писмо (позволявам си да го цитирам, защото си заслужава!) :



Уважаеми Господин Кмете,
Със съжаление научих, че вестта за моето посещение Ви е наскърбила и Вие сте ме обявили за персона нон грата в управлявания от Вас град.
Искрено се надявам, че пловдивчани са достигнали до такава степен на безпроблемно съществуване и живеят така хармонично и охолно, че единственият проблем в живота им е черният парцал, който съм сложил в багажа си.
Всъщност аз идвам в Пловдив, за да внеса яснота в така коментирания казус. И да дам някои предложения, които ще ни помогнат да преодолеем недоразуменията.
Очевидно това, което вие нарекохте „турски кенеф” е наскърбило Вашите патриотични чувства. Не съм имал точно такава цел, но вече е късно да обяснявам какво съм искал да кажа.
По-важното е как да излезем от тази ситуация.
Имам чувството, че Вас и Вашите съграждани е обидило най-вече изображението на дупката в тоалетната, която при повече фантазии може да се свърже с т.н.анално отверстие.
Несъмнено това отверстие и дупката на тоалетната са свързани в една система.
За съжаление, късно се усетих, че в страни, където доминира символно истинската мъжественост, дупката като ентропичен елемент обижда гражданите.
Затова имам едно предложение. Открих в Интернет един интересен пловдивски паметник – това, което пловдивчани наричат „Рендето”.
Разсъждавайки защо с Ваше съгласие е вдигнато „Рендето”, а сте против „Дупката” и „Парцала”, стигнах до извода, че обяснението е във фалическата същност на пластиката издигната на Вашата улица.
Готов съм, ако ми я предоставите, да я демонтирам, пренеса до Брюксел за моя сметка и да я издигна отново на територията на Европарламента.
Така европейците ще се досетят, че истинският символ на Българщината трябва за стърчи нагоре – като устремен към небето здрав пенис. Ако на някой не му е ясно, ще закача най-отгоре и Вашия трибагреник.
Какъв по-добър символ на Вашата красива страна от един корав пенис или както разбрах, че му викате „хуй”.
Единственото, което ще си позволя да направя от естетическа гледна точка, е малко да го сплесна.

С уважение
Давид Черни


Браво на Давид Черни! image image image



Гласувай:
2



1. mamkamu - Браво!
08.10.2009 22:10
Черни си му е казал, каквото трябва! Дори е малко :)
На мен, какво ми иде да му наговоря на тоя кмет...
цитирай
2. realistka - Много сте прав!
08.10.2009 22:26
Обзалагам се, че този кмет не е чел и два реда от Хашек и че хабер си няма от способността на чехите за ирония и самоирония....
цитирай
3. анонимен - Че си имаме кривици,
09.10.2009 12:38
имаме си. Знаем си хала. Но я си помислете какво ще стане, ако наш скулптор реши да иронизира с нещо обидно Чехия! Представяте ли си реакцията им?
цитирай
4. realistka - до анонимен #3
09.10.2009 17:27
Трудно ми е да гадая как биха реагирали чехите на нещо аналогично от наша страна.
Предполагам, че биха си замълчали или биха се усмихнали само,макар и с крива усмивка.

Факт е, че в инсталацията на Давид Черни имаше намеци и за други страни...за Германия, например, също и за Франция и за други (забравила съм ги вече), но си спомням само, че имаше нещо такова...
но никоя страна не реагира по този начин, както нас...никоя не се почувства засегната от тази ирония...
Само ние се засегнахме!
Според мен, това издава дълбоко вкорененият в същността на много от нас, българите, комплекс за малоценност, който при всеки подобен повод избива на повърхността...и става видим.
цитирай
5. анонимен - Не знам
09.10.2009 19:14
дали правиш разлика между ирония и откровена подигравка. Понеже до някъде съм свързана с Чехия и съм контактувала с чехи, позволявам си да се съмнявам, че би ни се разминало само с крива усмивка. Сещам се за една тяхна поговорка, която звучи така: "Цо йе ческо, то йе хеско" - което е чешко, то е хубаво. За разлика от нашата "Абе, българска работа". Такива ми ти работи...
цитирай
6. анонимен - Не знам
09.10.2009 19:15
дали правиш разлика между ирония и откровена подигравка. Понеже до някъде съм свързана с Чехия и съм контактувала с чехи, позволявам си да се съмнявам, че би ни се разминало само с крива усмивка. Сещам се за една тяхна поговорка, която звучи така: "Цо йе ческо, то йе хеско" - което е чешко, то е хубаво. За разлика от нашата "Абе, българска работа". Такива ми ти работи...
цитирай
7. realistka - до анонимен #6
09.10.2009 21:56
Да! Правя разлика.
Но в дадения случай аз не се чувствам обект на каквато и да било подигравка.
Моето самочувствието ни най-малко не е накърнено от изявите на Давид Черни.

Всъщност засегнатите "патриоти" могат да се чувстват победители.
Черни няма да стъпи на пловдивска територия (чух, че той май и на българска нямало да стъпи, щото имал някакви други ангажименти), кметът Славчо може да си оттегли забраната щото тя се обезсмисля. Членовете на ВМРО вместо да протестират пред галерията могат да си пият ракийката в къщи, щото няма да има срещу кого да протестират. Въобще няма нищо.

Остават пловдивските "патриоти" насаме със своя патриотизъм!
Аз им желая успех и дълголетие!
цитирай
8. flyco - ...
12.10.2009 13:34
На мен ми е интересно кой за първи път прикрепи прилагателното "турска" към съществителното "тоалетна". Явно Черни не е. Бих се обзаложил, че не е и турчин. Бих се обзаложил дори, че е българин...
цитирай
9. realistka - До Flyco
12.10.2009 16:39
Аз затова предложих да го кръстят "японски" и това щеше даже да звучи гордо на патриотите...

Ама наистина в Япония са такива тоалетните. видяла съм ги лично!
Само отпред имат едно нещо като дръжка, с което се пуска водата...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: realistka
Категория: Политика
Прочетен: 217174
Постинги: 41
Коментари: 190
Гласове: 891
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол